120 uczestników, dziewięć godzin prelekcji, trzy godziny spotkania networkingowego i… niezliczona liczba kontaktów oraz umiejętności, które zostaną na przyszłość. A wszystko to w pięknych i przestronnych wnętrzach Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha” w Krakowie. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z konferencji AEGEE-Business „Close the deal”.
Podczas konferencji skupiono się na głównych blokach tematycznych – networkingu, fundraisingu, autoprezentacji, sprzedaży i CSR-ze. „Spotkali się tutaj bardzo konkretni ludzie, którzy już są w jakiś sposób liderami. Gdy doda się do tego jeszcze odpowiednie umiejętności i wiedzę, efektem będą motory naszej gospodarki” – chwalił po konferencji Jarosław Juśkiewicz, prezes grupy BNI Kings, który poprowadził cieszącą się sporą popularnością prelekcję na temat networkingu. „To nie jest żadna moda ani nowa idea. Ludzie zawsze rekomendowali sobie wartościowe osoby czy usługi i gdy potrzebowali np. naprawić samochód, pytali znajomych, czy nie znają mechanika, który wymieni to, co chcą, a nie to, co on chce. W BNI podchodzimy do networkingu już bardziej systemowo, dbamy o know-how. Nie jest oczywiście tak, że wszystkie przychody firmy pochodzą z networkingu, ale… gdy wysyła się dużo dobra, to ono wraca” – dodał.
Ta idea przypadła do gustu nie tylko uczestnikom, lecz także pozostałym prelegentom. „Wystąpienia były bardzo merytoryczne i można było z nich wynieść sporo konkretnej wiedzy. Sporo skorzystałem zwłaszcza na wystąpieniach z networkingu i fundraisingu” – zdradził Andrzej Kozdęba, który przedstawił uczestnikom zagadnienia związane z autoprezentacją i humorem w biznesie. „W biznesie trzeba wiedzieć, jak używać, a jak nie używać humoru. Natomiast autoprezentacja przydaje się w każdej dziedzinie życia. Słowo ma największą moc, a wiele osób boi się prezentować siebie i swoje pomysły” – dodaje. „Takie konferencje są niezbędne w dzisiejszych czasach. Pracodawcy pytają młodych ludzi o konkretne umiejętności, o to, co dokładnie potrafią. Została przekazana wiedza, która pozwoli członkom organizacji studenckim rozwijać siebie i podmioty, w których działają” – zwracał uwagę Szczepan Kasiński, prowadzący prelekcję na temat fundraisingu. W czasie konferencji przybliżono też zagadnienia związane z biznesowym savoir-vivre’m oraz sztuką wywierania wpływu na ludzi.
Po konferencji przyszedł czas na spotkanie networkingowe, które pozwoliło uczestnikom – przy dźwiękach zespołu Black Baccara – sprawdzić nabytą wiedzę w praktyce. Ile cennych kontaktów na przyszłość narodziło się tego wieczoru, organizatorzy nie są w stanie ocenić. Wiedzą, za to, że odbiór konferencji był bardzo pozytywny i za rok można się spodziewać powtórki. „Celem AEGEE-Business Conference „Close the deal!” było stworzenie platformy współpracy między członkami organizacji studenckich, a biznesem. Chcieliśmy przekazać praktyczne informacje o tym, co czynić, by projekty organizacji były jeszcze lepsze. W konferencji wzięli udział przedstawiciele przeszło 50 organizacji studenckich z całej Polski, nasi partnerzy, firmy oraz fantastyczni trenerzy. Myślę więc, że udało się osiągnąć wszystko, co zamierzaliśmy i organizacje studenckie dostały sporo informacji do wykorzystania. Kolejna edycja za rok jest bardo realna” – podsumowała Agnieszka Szefer, koordynatorka AEGEE-Business Conference „Close the deal!“.
Na stronie www.aegeebusinessconference.pl można znaleźć galerię oraz szczegółową relację z wydarzenia.