11 października 2012 roku zakończyła się 37. edycja Krakowskich Reminiscencji Teatralnych. Przypomnijmy jak przebiegał. Tematem tegorocznej edycji festiwalu było MIASTO JUTRA: Masa – Maszyna – Marzenie, a punktem wyjścia zjawisko Krakowskiej Awangardy.
Anna Lewanowicz, dyrektor festiwalu wyjaśniała: „Chcemy przywrócić do oficjalnego obiegu i poddać refleksji nieco zapomnianą tradycję awangardową. Słynne „3M” (Miasto, Masa, Maszyna) układamy w nowe miejskie puzzle, do których dopisujemy epilog w postaci pytania o możliwe – utopijne lub nie – scenariusze przyszłości. Jakie jest nasze miejsce w tej układance? Jaką odegramy w niej rolę? Kim jest Miasto Jutra?”.
Krakowskie Reminescencje Teatralne organizowane są od roku 1975, a od 2003 odświeżona formuła festiwalu wyróżnia się programową konsekwencją, czyniąc z go jedną z najwartościowszych imprez polskich. Zasłużonej renomie festiwalu jako jednego z najstarszych przeglądów teatralnych w Polsce towarzyszy więc opinia wydarzenia żywego, zmieniającego się, nieustannie poszukującego tego, co w teatrze najbardziej ożywcze. Tematyczne edycje festiwalu mają za zadanie nie tylko dawać publiczności radość z oglądanych przedstawień, ale również stawiać jej trudne pytania. A przede wszystkim – zapraszać do żywej dyskusji.
W tym roku, po raz pierwszy w historii festiwalu zrealizowano projekt Reminiscencje w Małopolsce. Dzięki niemu udało się zaproponować widzom spotkanie z europejskim teatrem i tańcem w ich miejscu zamieszkania. Przedstawienia w ramach tego projektu: „Remember me” (Sineglossa) oraz „Adom Modulations” (Zufit Simon) zostały wystawione w Wadowicach i Nowym Sączu.
Teraz nie pozostaje nam nic innego, niż czekać na 38. edycję!