Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przygotować własną organizację/instytucję do współpracy z wolontariuszami, jak budować i zarządzać zespołami z nich złożonymi oraz poznać najważniejsze aspekty formalno-prawne związane z wolontariatem z pewnością zainteresuje Cię oferta Akademii Koordynatora Wolontariatu. Trwa właśnie nabór na drugą edycję tego przedsięwzięcia.
Akademia Koordynatora Wolontariatu to bezpłatny cykl szkoleń, dostępny dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji z terenu województwa małopolskiego. Na program Akademii składają się 3 dwudniowe warsztaty (łącznie 48 godzin szkoleniowych), prowadzone przez doświadczonych trenerów. Tematyka poruszana w trakcie poszczególnych warsztatów obejmuje: przygotowanie placówki do współpracy z wolontariuszami, aspekty prawne współpracy z wolontariuszami oraz promocja działań wolontariackich, zarządzanie zespołem wolontariuszy. Organizatorzy, zachęcają do uczestnictwa wszystkich tych, których organizacja zarówno współpracuje jak i dopiero zamierza rozpocząć współpracę z wolontariuszami. Zapewniają, że szkolenie pozwoli na uporządkowanie wiedzy z zakresu wolontariatu oraz pomoże w wymianie doświadczeń z innymi koordynatorami i pozyskaniu nowych pomysłów.
Terminy zajęć w ramach Akademii: I zjazd: 11-12 kwietnia 2014, II zjazd: 16-17 maja 2014, III zjazd: 20-21 czerwca 2014. Szkolenia odbywać się będą w Krakowie, uczestnicy będą mieli zagwarantowany nocleg, wyżywienie oraz materiały szkoleniowe.
Zgłoszenia do Akademii przyjmowane będą do 23 marca 2014 roku. Więcej informacji na stronie projektu. Organizacje zapraszające na szkolenia: Stowarzyszenie SURSUM CORDA, Regionalne Centrum Wolontariatu w Krakowie działające przy Fundacji Biuro Inicjatyw Społecznych oraz Centra Wolontariatu w Brzeszczach i w Olkuszu.