„Byłem wręcz zaskoczony faktem, że zebrani goście, media oraz opinia publiczna zrozumieli apolityczny charakter wydarzenia” – podkreśla Dawid Łasut, organizator balu oraz nauczyciel języka rosyjskiego. „Celami moich licznych projektów społecznych oraz kampanii billboardowej są: aktywna walka ze stereotypami, zarażanie pozytywną energią oraz motywacją do działania w oparciu o promocję języka i kultury naszych wschodnich sąsiadów. Chciałbym, żebyśmy nauczyli się odróżniać świat walki o strefy wpływów i wielkiej polityki od życia przeciętnego zjadacza chleba. Język i kultura to nie to samo, co historia i stereotypy. I nie jest to pusty slogan reklamowy. Kontynuacja kampanii nienawiści i staranne pielęgnowanie dawnych urazów moim zdaniem nie mają sensu” – dodaje.
Partnerami wydarzenia byli: VINOTTI, Femmalium, restauracja Krakowskie Przedmieście, B.P Damar, Media Billboards oraz Cukiernia Michalscy. Informacje o tym i kolejnych projektach realizowanych przez Dawida Łasuta znajdziecie na prowadzonym przez niego fanpage sympatyków języka rosyjskiego.
Foto: Konrad Kosecki i Grzegorz Finowski, a archiwum organizatora.